سبک زندگی اسلامی

مردانه دوختیم و کس از ما نمی خرد
رو رو زنانه دوز که مردان ما خرند ...
-----------------------
امام علی (ع) :
امور این امت همیشه به خیر و صلاح خواهد بود مادامی که بسان بیگانگان غذا نخورند و لباس نپوشند پس هر گاه چنین کردند خدا خارشان میکند .
-----------------------
امام صادق(ع):
شیعه ما ، کسی است که اگر از گرسنگی هم بمیرد ، از مخالفان ما ، چیزی نخواهد خواست.
وسائل الشیعة ج4
-----------------------
امام صادق علیه‏ السلام فرمودند: خداوند به پیامبرى از پیامبران وحى فرمود:

به مؤمنان بگو: لباس دشمنانم را نپوشند، و غذاى دشمنانم را نخورند، و راه و روشِ دشمنانم را نپویند، که (اگر چنین کنند) دشمن من مى‏شوند، همان طور که آنان دشمنان من هستند.

الجواهر السنیه، ص 268
-----------------------
رهبری سال هاست که به طب سنتی توجه ویژه ای نشان می دهند. از آن جایی که رهبر معظم انقلاب همواره «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی اسلامی می دانند، توجه به تغییر سبک زندگی اهمیت بسیاری پیدا می کند. یکی از راه های اصلاح این سبک زندگی، توجه به طب سنتی و ایرانی اسلامی است که نه تنها برای پیشگیری، خودمراقبتی و درمان برنامه ریزی دارد، که شیوه های صحیح زندگی را نیز اصلاح و تبیین می کند.
-----------------------
نشر مطالب بدون ذکر منبع کامـــــلا مجاز است ...
به امیدآنکه مقدمه سازان ظهورحضرتش باشیم ...

۴۳ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است


هندونه

در حالیکه در طب سنتی مصرف میوه های فصل هر منطقه برای افراد آن منطقه مفید دانسته و توصیه شده است.
یکی از بدترین مواردی که فقط چند ده سال است به عنوان رسمی غلط در آمده است، خوردن هنداونه در شب یلدا می باشد در حالیکه در قدیم طبق سفارش حکما در شبهای طولانی زمستان، خوردن انار، کدو حلوایی، آجیل و خشکبار گرم و محصولات فصل زمستان مرسوم بوده است.
هندوانه دارای مزاج سرد و تر است و میوه فصل تابستان محسوب می شود. مزاج فصل زمستان سرد و تر است لذا خوردن این میوه در فصل سرما و بدتر از آن در چله زمستان و آنهم در شب (که خود شب هم دارای مزاج سرد و تر است) کاری کاملاً اشتباه می باشد.
این کار قطعاً باعث غلبه بلغم در افراد می گردد و برای بدن بیماری و عوارضی را به همراه خواهد داشت. مخصوصاً برای افراد با مزاج بلغمی یا سالمندان که بیشتر بلغم آنها را اذیت می کند.

در گذشته که امکانات انبارداری و حمل و نقل و کاشت میوه های گلخانه ای وجود نداشت، میوه هر فصلی در همان فصل تولید و عرضه می گردید. ولی متاسفانه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی بجای استفاده بهینه از این فن آوریهای روز و ابزارهای نوین در راستای تحقق اهداف عالیه بشر، صرفاً برای کسب درآمدهای سرسام آور، میوه ها، صیفی جات و محصولات کشاورزی مخصوصاً محصولات وارداتی با انواع سموم شیمیایی و بعضاً گلخانه ای تهیه، با انواع نگهدارنده های شیمیایی انبار کرده و در همه فصول در سطح وسیع عرضه می گردد.

فدایی اسلام

زیبا

آهنگری بود که با وجود رنج های متعدد و بیماری اش عمیقا به خدا عشق می ورزید .
روزی یکی از دوستانش که اعتقادی به خدا نداشت از او پرسید :
« تو چگونه می توانی خدایی را که رنج و بیماری نصیبت می کند
دوست داشته باشی ! »
آهنگر سر به زیر آورد و گفت :
« وقتی که می خواهم وسیله ای آهنی بسازم یک تکه آهن را در کوره قرار می دهم. سپس آن را روی سندان می گذارم و می کوبم تا به شکل دلخواهم درآید .
اگر به صورت دلخواهم درآمد می دانم که وسیله مفیدی خواهد بود اگر نه آن را کنار می گذارم. همین موضوع باعث شده است که همیشه به درگاه خداوند دعا کنم که خدایا ! مرا درکوره های رنج قرار ده اما کنار نگذار.

فدایی اسلام

زیبا

از حضرت محمد (ص) نقل شده است: دختران پاکدامن و عفیف فرزندانی بسیار نیکو و خوب می باشند و هر کس یک دخترِ (این چنین) داشته باشد، به واسطه ی آن خداوند او را از آتش محفوظ می دارد و کسی که دو دخترِ (صالح و عفیف) داشته باشد، خداوند او را به بهشت رهسپار می گرداند

و کسی که سه دختر یا همانند آن ها خواهر داشته باشد، جهاد در راه خدا و صدقه از وی ساقط می باشد،

و همچنین می فرمایند: هر فردی که سه دختر و یا سه خواهر خویش را سرپرستی نماید و بر نگهداری از آنان صبر و شکیبایی نماید تا آن که آنان به خانه ی بخت روند یا در آغوش خاک بیارامند، من و او در بهشت مانند این دو خواهیم بود و به انگشت سبابه و وسطی خود اشاره فرمودند.

سپس سوال شد:

ای رسول خدا؛ سرپرستی کردن دو دختر یا خواهر چگونه است؟ فرمودند: همین حکم را دارد و سرپرستی یکی نیز دارای همین ثواب و پاداش می باشد.

فدایی اسلام

غیرت

اگر غیرت را دخالت معنا کردند و با حیا شدن را در صندوق کردن؛
شهید مطهری به من گفت غیرت، عشق مرد به ناموسش است؛ و حیا، احترام زن به خودش.

فدایی اسلام

طلا

از نظر پزشکی طلا روی گلبولهای قرمز خون مردان اثرگذار است و سیستم ایمنی بدن آنها را دچار مشکل می کند.

 وقتی طلا با پوست مردان تماس پیدا کند ، یونهای آن وارد بدن می شود چرا که در ساختار چربی پوست آقایان و خانوم تفاوتهایی است. مقدار چربی پوست آقایان کمتر است از این رو، طلا به راحتی می تواند به صورت یون از پوست مردان عبور کرده و در کبد آنها موجب اختلال شود و همچنین موجب غلظت خون شده و به مرور زمان به امراض قلبی و سکته برای آقان منتهی می شود.

استفاده طولانی از  طلا روی تمام هورمونهای مردان به ویژه هورمونهایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می شود تأثیر منفی می گذارد و در آن میان می توان به کاهش ترشح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئید، در نهایت کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن آنها اشاره کرد.

و دلایل دیگری که هنوز علم به آن نرسیده ...

فدایی اسلام

دکتر آرمسترانگ

دختر بچه پولهایش را برداشت و رفت مغازه ی سر کوچه آقا معجزه داری؟
معجزه می خوای واسه چی عزیزم؟!
یه چیز بدی هر روز داره توی سر داداش کوچولوم گنده تر
می شه !
بابام می گه فقط معجزه می تونه نجاتش بده ، منم همه
پول هام رو آوردم تا اونو براش بخرم
عزیزم ببخش که نمی تونم کمکت کنم ، ما اینجا معجزه
نمی فروشیم.
چشم های دخترک پر از اشک شد و گفت :
ولی اون داره می میره ، تورو خدا یه معجزه بهم بدید :(
ناگهان دستی موهای دختر کوچولو رو نوازش کرد و
صدائی گفت :
ببینم چقدر پول داری؟
پول ها رو شمرد و گفت :
خدایمن عالیه ، درست به اندازه خرید معجزه برای
داداش کوچولوت !
بعد هم گرم و صمیمی دست دختر رو گرفت و گفت منو
ببر خونه تون تا ببینم میتونم واسه داداشت معجزه تهیه
کنم؟ !
اون مرد فوق تخصص جراحی مغز بود
دو روز بعد عمل بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه ای انجام
شد.
هزینه عمل مقداری پول خرد بود و ایمان یک کودک .
مدتی بعد هم پسرک صحیح و سالم به خانه برگشت.
دکتر ارنست گروپ رئیس سابق بیمارستان هانوفر المان ....
چندی پیش این خاطره رو در یک کنفرانس علمی مطرح کرد ....

آن مرد ، دکتر آرمسترانگ فوق تخصص مغز و اعصاب در شیکاگو بود.

فدایی اسلام

دشنام

امام على (ع)

انسان بزرگوار، هرگز دشنام ندهد.

غرر الحکم :۹۴۷۸ منتخب میزان الحکمة :۴۴۲

فدایی اسلام

حجاب

در جامعه ی ایرانی هم حجاب بسیار سخت گیرانه تر از اونچه اسلام بوجود اورد رواج داشته ..حالا برخی که وطن پرستیشون گل کرده و مدام دارن داد میزنن ما عرب نیستیم حجاب عقب افتادگی هست و .. لازم به ذکر هست که بگم در اکثر نقش های روی دیوار های تخت_جمشید زنان با روسری هستن این نشانه ای از اصالت فرهنگ ماست ولی بعضی ها میخوان با افسانه ساختن الکی و نقاشی های دروغین حجاب رو در جامعه ی ایرانی اون زمان نفی کنن در حالی که اینطور نیست به طور مثال خشایار شاه ایرانی پس از صد روز باده نوشی وقتی به ملکه وشتی دستور داد به سر برهنه و بدون حجاب در مجلس حاضر بشه ملکه امتناع کرد و به همین دلیل به دست جلاد سپرده شد .
اما برای زنان عادی در دین زرتشت پوشاندن موی سر استفاده از لباس بلند شلوار و چادر رایج بوده درحالی که این زنان ازادانه در جامعه رفت و امد داشتند و با مردان خود به انجام کار های بیرون از منزل هم می پرداختند اما از حضور در مجالس_مختلط امتناع میکردند 
ولی برای زنان بلند پایه نه تنها حجاب اجباری بود بلکه بعد از ازدواج اون ها حق دیدن هیچ مردی حتی پدر و برادر خودشون رو نداشتند!!!
اما جامعه ی مسیحیت در قرون وسطا دین یهود بر تشکیل خانواده اصرار داشت در حالی که دین مسیح تجرد را مقدس میدونست بنابراین حجاب با چادر و پوشیه و ممنوعیت استفاده از زیور الات را برای زنان اجباری کرد تا هیچ مردی نظرش به هیچ زنی نیوفته! اما بعد ها هم زنان مسیحی اععم از جوان و پیر ملزم به حجاب کامل (چادر ) بودند .

قبل از ظهور اسلام حجاب در میان زنان عرب رواج نداشت اما در جوامعی که یهودی بودند یا از تفکر دین یهود پیروی می کردند حجاب بهطور جدی وجود داشته به طوری که برای مجازات برخی زنان خطا کار حجاب اونها رو به طور موقت بر میداشتند به این دو دستور دین یهود توجه کنید :
حجاب برای دختران مجرد: پوشش موی سر هنگام برگزاری نماز و خواندن دعا، پوشاندن دست ها تا زیر آرنج و پاها تا حدود 10 سانتی متر زیر زانو میباشد. 
حجاب برای زنان متاهل: زن یهودی ملزم به رعایت پوشش موی سر در مقابل افراد ناحرم، پوشاندن دست ها حداقل تا زیر آرنج و پاها تا حد مچ پا میباشد. کل پوشش بصورت استفاده از روسری یا کلاه بسته به کشورها و فرهنگ های مختلف، متفاوت میباشد.

اما باز هم ما نمیتونیم حجاب رو فقط مختص ادیان الهی بدونیم مثلا ما فیلم های کره ای یا هندی رو میبینیم توی فیلم های تاریخیشون زنان و مردان لباس های بلند و گشاد به تن دارن یا زنان هندی شال لباسشون رو روی سر میکشن وقتی در دین بودایی که هر نماد و سمبلی رو پرستش می کنن به حیا و پوشش اهمیت داده میشه چطور بعضی ها گول تحریفات دنیای غرب رو می خورن و حجاب رو عقب ماندگی تصور می کنن !!
حجاب پوشش ظاهری نیست حجاب نوعی دفاع در مقابل چشم ها شهوت ران هست که از درون همه ی ادما سرچشمه میگیره نه فقط در زنان حتی مرد ها هم اکراه دارن از این که اندامشون در معرض دید باشه !
در اخر باید بگم کسانیکه حجاب رو نفی می کنن حیوان هستن ! به قول استاد شهید_مطهری اگر برهنگی پیشرفت هست پس حیوانات از همه پیشرفته تر هستن!

فدایی اسلام

حضرت عباس

حرم حضرت عباس

فدایی اسلام

توبه

جابر بن عبدالله انصاری نقل می‌کند: زنى نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) آمد و عرض کرد: یا رسول اللَّه زنى که فرزند خود را کشته، آیا فرصت توبه دارد؟ پیامبر فرمود: قسم به خداوندى که جان محمد به دست اوست، اگر او هفتاد پیغمبر را کشته باشد؛ بعد از آن، توبه کند و پشیمان شود و خدا بداند که دیگر آن گناه را انجام نمی‌دهد، خدا حتما توبه او را قبول می‌کند و از او در می‌گذرد. به درستى که درِ توبه به اندازه فاصله میان مشرق و مغرب باز است و یقینا توبه کننده از گناه، مانند کسی است که هیچ گناهی مرتکب نشده است».

(مستدرک‏الوسائل ج 12 ص 131 باب 87)

این در گه ما درگه نومیدی نیست        صد بار اگر توبه شکستی باز آی

فدایی اسلام

طلا

 پرسش: استفاده از طلا براى مردان به مدت کوتاه چه حکمى دارد؟ ما اشخاص بسیارى را مشاهده مى‌کنیم که مى‌گویند استفاده از آن براى مدت کوتاه، مثل لحظه عقد، اشکال ندارد.

پاسخ: پوشیدن طلا براى مرد حرام است و فرقى بین مدت کم یا زیاد نیست.

دست کردن انگشتر طلا براى مردان در هیچ حالى جایز نیست و نماز با آن هم بنا بر احتیاط واجب، باطل است.

اگر چیزى که طلاى سفید نامیده مى‏شود؛ همان طلاى زرد است که بر اثر مخلوط کردن ماده‏اى رنگ آن سفید شده، [استفاده از آن] حرام است، ولى اگر عنصر طلا در آن به قدرى کم است که عرفاً به آن طلا نمى‏‏گویند، مانع ندارد.

زینت به طلا به هر رنگی باشد برای مردان حرام است.

فدایی اسلام

گوشت

مضرات گوشت گاو چیست؟

در روایات آماده است که گوشت گاو مرض است، گوشت گاو حاوی مقدار زیادی اوره است، اوره متابولیک پروتئین است و در واقع ماده سمی ناشی از مصرف پروتئین‌ها به اوره تبدیل می‌گردد. پروتئین در بدن به عنوان سوخت مصرف نمی‌شود به عنوان اجزای ساختمانی عمل می‌کند. به همین علت در روایات ما مصرف بسیار پروتئین تایید نمی‌شود و بیشتر غذاهای ما باید از قند‌ها و چربی‌ها بوده و حاوی اندکی پروتئین باشد زیرا مصرف زیاد پروتئین کاهنده عمر است و باعث بیماری سلولی می‌گردد. پزشکان به بیمارانی که دچار نقرص هستند توصیه می‌کنند که گوشت قرمز مصرف نکنند اما، ما انواع مختلفی گوشت قرمز داریم به طور مثال گوشت گوسفند، گوشت شتر که آن‌ها باید جایگزین گوشت گاو شوند.

گوشت گاو به شدت سودا زا بوده و خون را غلیظ می ‌کند و برای کبد مضر است و استفاده از آن سبب تیرگی پوست صورت، افسردگی، وسواس، جذام، واریس، بزرگ شدن طحال و ورود زرد آب به روده و بیماری‌های سوداوی می‌شود.

در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که از ایشان سوال شده بهترین گوشت از آن کدام حیوان است؛ حضرت در جواب فرمودند: گوشت گوسفند؛ که اگر بهتر از گوشت گوسفند بود خداوند آن را فدیه حضرت اسماعیل (ع) نمی‌نمود.

فدایی اسلام

پناهیان

آنا کلیپ - صوت

سخنان بی نظیر و جهادی استاد پناهیان در رابطه با راحت طلبی, رنج و فرهنگ غرب

واقعا روی آدم تاثیر میزاره

حتما گوش بدید

فدایی اسلام

قهتی ایران

اینحا نه آفریقاست نه هند ... این عکس قحطی سال 1917 تا 1919؛ بزرگترین فاجعه تاریخ ایران را نشان می دهد ...
در هولوکاست واقعی ایرانیان با طراحی بریتانیا ... 10 میلیون نفر یعنی نزدیک به 50 درصد جمعیت ایران جان خود را از دست دادند. فقط و فقط برای اینکه بریتانیا به اهداف جنگی خود در جنگ جهانی اول دست پیدا کند، ایران را که اعلام بیظرفی کرده بود، قربانی کرد.

داناهو افسر شناخته شده اطلاعات نظامی انگلستان و نماینده سیاسی آن دولت در غرب ایران در سالهای 1918 و 1919 در باره قحطی در ایران نوشته:
【"اجساد چروکیده زنان و مردان، پشته شده و در معابر عمومی افتاده اند. در میان انگشتان چروکیده آنان همچنان مشتی علف که از کنار جاده کنده اند و یا ریشه هایی که از مزارع در آورده اند به چشم می خورد؛ با این علفها می خواستند رنج ناشی از قحطی و مرگ را تاب بیاورند. در جایی دیگر، پابرهنه ای با چشمان گود افتاده که دیگر شباهت چندانی به انسان نداشت، چهار دست و پا روی جاده جلوی خودرویی که نزدیک می شد می خزید و در حالی که نای حرف زدن نداشت با اشاراتی برای لقمه نانی التماس می کرد."】

پی نوشت:
بی‌شک ایران بزرگ‌ترین قربانی جنگ اول جهانی است. هیچ کشوری خسارتی در این ابعاد را در نگاه مطلق یا نسبی تحمل نکرده است. با اینکه قحطی بزرگ ایران از بزرگ‌ترین قحطی‌های دوره معاصر و از بزرگ‌ترین نسل‌کشی‌های قرن بیستم است، ‌اما ناشناخته باقی مانده است. و شاهان خودفروخته و بی عرضه ایران هرگز دنبال اعلام خسارت نبودند!

فدایی اسلام

پیامبر اسلام (ص) :

زمین از سه چیز پیش خدا ناله کرده که هیچ جا چنین ضجّه و ناله ای نکرده است:
1 ـ از خون حرامی که روی او می ریزد.
2 ـ و غسلی که از زنـا انجـام می گیرد.
3 ـ و خوابیدن روی زمین قبل از طلوع خورشید.

فدایی اسلام

گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد